suria.karim.1@facebook.com

CINCALOK CINTA PEKASAM

Wednesday 23 October 2013

MoU PLKN DAN PENERANGAN

^ASSALAMUALAIKUM^
 
Kerja hakiki sebagai Pembantu Penerangan ni pada saya agak mencabar.
Lain negeri lain caranya.
Dulu di N.9 saya x pernah berceramah depan orang, hanya selalu jadi EMCEE sahaja.
Tetapi di sini pengalaman baru, suka atau tidak...
Atas arahan ketua jabatan dan menurut perintah... u must do it!!!
 
Jadi berpandukan arahan tu...
Maka...
Terjadilah perkara tersebut.
Jabatan Penerangan Malaysia & PLKN memang x boleh dipisahkan.
Kerana apa?
Mungkin ada Perjanjian MoU diantara agensi terbabit.
Dan dari saya sendiri, of coz kita nak buat yang terbaik kerana kita bukan sahaja melaksanakan tugas tetapi membawa nama Jabatan sekali.
 
Tetapi yang nak saya bicarakan disini adalah sikap.
Sikap seseorang itu terhadap tanggungjawap yang diberi.
Sebab itu dalam sesebuah organisasi ada wujudnya Gred atau Pangkat.
Ia membezakan dimana kedudukan kita dalam organisasi tersebut.
Bukan... bukan... bukan untuk mencari kekhilafan seseorang.
Tetapi lebih kepada pemerhatian yang kurang enak dipandang.




Ceramah di PLKN Tasoh.
Gandingan bersama saya... Kak La...
 
Lepas ceramah baru kami dijamu dengan juadah yang enak... haha.
Kuew Tiaw Kung Fu oooo...
Sib baik makan berat... dah la x bekpes weh... lapau giler tuuuu.
Jujurnya selalu kami dijamu air Teh ooo dan hanya 2 jenis kuih sahaja.
Selamber giler saya sound jurulatih tu.
Syukurlah kan dari x dok...
Huhuhuhu... kerja biau ikhlas yer...

 
 
P/S : Cakap biau serupa bikin CIK PUAN oi... cakap bung bang bung bang banyak pengalaman ceramah... tapi harem kat cini x pernah pulak kau ceramah bantu jabatan. Orang ado, ko pon sibuk ado... tapi habuk pun tarak... pirahhh mabuk... puihhh!!!
 

No comments: