suria.karim.1@facebook.com

CINCALOK CINTA PEKASAM

Wednesday 10 June 2015

FAMILY BATANG MELAKA

^ASSALAMUALAIKUM^


Alhamdulillah, seperti dirancang.
Family ain sampai juga di Negeri Perlis.
Aku sangat happy bila kata diorg nak datang.
Sebagai tuan rumah, banyak benda yang merunsingkan aku.
Yela ada yang belum pernah tiba.
Makcik nor ngan oyang dah pernah tiba tahun lepas.
Lagipon umah ada lagi yang x siap, sinki kabinit dapur problem, bilik air bawah asyik tersumbek yo.

Hari sabtu lebih kurang kol 11.30 malam(6.6.15) dorg pon tiba di Teratak Iman.
Aku sambut dengan hati yang lapang.
Memang ramai, ada 17 org dewasa dan 2 anak buah aku yang sangat comel... 19 kesemuanya.
Toto tilam bantal memang x cukup... huhuhu.
Tapi tu bukan halangan dan mereka pon paham.
Yang lelaki tido atas, geng pempuan tido bawah...
Wah meriah sungguh uma aku weh.

Esoknya memasing bangun awal sebab nk g makan Capati Beseri dan g Padang Besau.
Pastu g makan tengahari di Teratai Putih.
Kemudian terus g melawat mak mertua aku di Permatang Keriang, pastu aku bawak g makan Kaksu Laksa Kola Perlis.
Mak ai kemain gamai lagi ek.

Hari isnin plak kol 5 pagi diorg dah bangun mandi...
Nak g Langkawi katanya, yang syoknya anak buah aku kol 4.30pg bonda dia dah mandikan...
Punya ler excited ek...

Naik feri jam 8.15 suku pagi...
Yang syoknya aku beli tiket 17 org...
Tetiba si sapri kata weh mana tempat abg ngah ek...
Rupanya tiket ada 17 jer, tp penumpang ada 18... hahahahah memang lawak.
Udahnya aku explan pd budak feri tu dia kata xpe,duduk ler berhempet-hempet...
Alhamdulillah... sampai juga...
Diorg nak g Cabel Car. 1 kepala RM20.00. RM15.00 utk Kanak-kanak 2-12tahun.
Aku nagn amani x naik la...
Dari bawah aku tengok kemain tinggi mencuram lagi.
Buat seram jek.
Baik aku dok bawah senyap2...

Petang dalam kol 6 kitorg balik naik feri.








Pastu hari selasa kol 7pg diorg bertolak balik Melake.
Aku biasa ler, mula nak sedih2.
Yela, cube ko bayangkan, macam ko duduk luau negara.
Xde sesape, jauh dari kuarga.
Pastu kuarga dr Malaysia nk datang melawat ko kt obersea tu.
Hah gitu la ibaratnya aku kat sini.
Lain beb, touching beb...

Hanya org yang alami cam aku jer tau perasaan tue... Uwaaaaaaa.

Insha allah akita ketemu lagi.
Sampaikan salam rindu aku pd kalian sume di melaka.

No comments: