suria.karim.1@facebook.com

CINCALOK CINTA PEKASAM

Thursday, 14 November 2013

TELINGA CAPANG M.J.I

^ASSALAMUALAIKUM^

Ok la bila jibriel besar nanti  baca entry nie tulun jangan marah sama ummi okey... hahaha gelak besau jap.
Bukan ape, setiap orang yang lahir di muka bumi nie pasti ada kelebihan dan kekurangan memasing ken.
Dan x terkecuali juga jibriel anak ummi yang bertuah lagi comel nie ken.

Yela dah nama pun anak lelaki memang lain pesennye.
Yang dak kakak pulak lain pesennye gak.
Keje nak menangis jer pastu  boleh plak...."ummi nak cium , ummi nak amin"...
Huhu macam-macam hal ler awak berdua nie.

Tapi bab jibriel ni memang kadang buat ummi gelak bila nengok awak sayang.
Terutama tanggggg telinga awak tu...
Ya allah betapa capangnya telinga awak... hahaha
Mungkin ikut pakyom kot anak nek enon tue ken.

Yang ummi rasa nak gelak bila paklang awak kata...
"Jibriel bak telinga, paklang nak buat kompang... pang pang pang"...
Yang x tahan siap ada bunyi "pang pang pang" tu... haha kejam ko paklang ngata anak den.

Yang paklong mie dia pulak kata...
"Jibriel, meh telinga nak buat layar kapal sat"...
Bhaha betapa teroknya diorang memperkotak-katik ken telinga anak ummi nie... sian awak kan.
Yang si kakak pulak tukang gelak cam ummi dia huhuhu...
Tapi kan jibriel org tua-tua kata kan... kalu telinga cam tu kan...
Maknanya dia budak bijak tau x... pastu telinga dia tadah rezki... atau kaut rezki ler...  uhuhu.
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
 Boleh plak dia main getah dan sangkut getah tu kat telinga dia.
Huhuhu boleh x ummi nak sangkut baju sekali...





P/S: Ada jugak orang kata telinga lintah..... eeeeee linnnntaaaaahhh.

2 comments:

bojie_boboy86 said...

xpe...besor nnt jibriel hensem....hehehe

Zul Nas said...

hihihi same lah cam anak kite tu... orang datang jer dia cakap wwuiii capang nya telinga dia... mesti dedulu suke tengok cite mengarut ni... kita bio jer cz orang tua cakap telinga capang ni tanda-tanda budak tu bijak. i hope my bby bijak amin..yang penting dia boleh dengar alhamdulillah