suria.karim.1@facebook.com

CINCALOK CINTA PEKASAM

Friday 10 July 2015

PALSTER CEILING KAT PERLIS

^ASSALAMMUALAIKUM^

Dah ada rumah nie macam2 kita nak buat.
Kalu org pempuan nie, dia bukan kira ada duit ker tak?
Yang penting puaskan napsu serakah tu... huhuhu.

Okey hari nie aku nak share bab plaster ceiling...
Kalu umah 2 tingkat, memang yang ader plaster ceiling nie kat tingkat atas jer weh...
Kalu bawah tu dia lapisan simen... 
So lampu kipas harap pada point yang pemaju bagi jer...
Boleh jer kalu xnak cantik, ape susah, ko guna jer le lampu panjang si kalimantang tu.
Kata nak jimat lagi kedekut... kan kan kan.

Okey plaster ceiling memang keutamaan aku.
Aku siapkan bajet, kemudian cari sendiri org buat plaster ceiling nie...
Dan akhirnya ku jumpa En Sham... orang Behor Temak...
Aku panggil dia datang umah untuk ukur...
Hall, dining, dapur dan bilik bawah...
So ada 4 tempat.
Yang berlainan patern.

ADA FLAT, FLAT WITN CORNICE, L-BOX WITH LITE.

Jadi sebelum buat ape2, kaji ler dulu mana 1 ko nak.
Aku nie org pempuan weh, memang x reti bab bab koje org jantan nie.
Dah nama org jantan tumbuh bunga, so aku tumbuh ler siput gondang...
Makanya aku ler yg cari...
Aku main sebat jer...

Tapi peringatan utk korang...
Serbey betol2 ok...
Cari yg profesional...
Macam aku cari org melayu kampung mmg cincai ler...
Xpela, nak buat guane deh...

Yang aku x sonok ko tau sebab ape..?
Tang lampu ngn eyeball tu...
Aku nk dia ikut sudut tepi...
Tapi dibaginyer pelbagai alasan...
Dah ko tengok...
Lampu dlite tu x centre weh...
Cer tengok.

 Dari pintu masuk kayu.

 Dari dapur.

 Ramai yg suke lampu nie.
Dah macam straw dah...
Yang dlite tu, ape pasal ler senget jer... adoi ai.

Boleh tukau kaler biru.
Amani ngn jibriel kemain suke lagi main...
dia tekan punya tekan sampai hang...
udahnyer aku marah terus x brani nk main dah...
Baru tau ummi awak nie singa kan.

Okey kat atas aku x buat sebab no ongkos nya.
Ya kalu ada ongkos 10 tahun lagi ibuk rancang mau bikin.

Kesimpulannya, aku x sugest dan rekomended ler tukang nie...
So pandai ler korg cari tukang lain yer.




No comments: