suria.karim.1@facebook.com

CINCALOK CINTA PEKASAM

Friday 30 January 2015

BOT DARI TANJUNG DAWAI KE PANTAI MERDEKA

^ASSALAMUALAIKUM^

Huhu sebenarnya aku pon nak gelak kalu orang tanya...
Weh tahun nie ngko g bercuti kat MANE?...
Aku pon dengan bangganya kembang-kembang hidung jawap...
Alaaaa ade ler... kt Sungai Petani jek...
Erm ngko bia betol, ade ape plak kat citu?

Hehe xde ape pon, yang ada hanya kegembiraan... huhuhu.
Sebenarnya plan nak g perak jer, tapi tup tup dengau perak banjir.
Jadi x yah penin penin kita g yang dekat2... asalkan berjalan.

So g la, bukan jauh nau pon kan.
 Dari kangar ke SP kol 8.00 malam-10.00 malam.
Kitorg tido kat hotel Al-Zehraa...
Serius cantik sangat, memang ISLAMIK hotel nie.
Pastu g makan kat RESTORAN MESRA JAYA.
Aku rasa mungkin tempat ni popular kot ngn orang SP.
Sebab ramai dan meriah.






Sabtu esok tue check out, g la jenjalan kat Village Mall.
Belikan kasut si kakak.
Amboi PUMA ikut ayah ek.
Yang ummi ngn jibriel nengok ajer ler... huhuhu.
Yela kakak nak cekolah kan...

Ummi ada gak, beli jubah Zawara...
Erm aku bukan geti nak beli online.
Tetiba jek aku nampak kat citu ada butik Zawara... ngko ingt SP tu kolot ker...

Pastu kitorg g la Tanjung Dawai untuk ke Pantai Merdeka.
Okey yang aku nak cita.
Kalu korang dari Tanjung Dawai nak ke Pantai Merdeka memang jauh yer.
Kalu nk senang, parking kete kat Tanjung Dawai nie...
Pastu naik bot ke Pantai Merdeka.
 Xsempat 5 minit dah sampai...
Sebab kalu naik kete lebih kurang 80 km.
So naik bot hanya 5 minit. Memang mudah.
Kalu x g, memang xpernah tau pon kan.


Murah 1 orang Rm2.00 hengget.



Bila dah sampai, aku tengok tempat nie xde ape pon.
Cuma untuk mandi manda boleh, pastu berkelah santai-santai pon boleh, nak buat family day pon okey.
Time kitorg g masa tue ada bazar, so nampak penuh.
So utk kualiti time ngan anak bini memang ok lah.
Sebab selalu aku dengau org nyanyi cinta pantai merdeka tapi tau tempat pon x.
Tak sia-sia lah walupon percutian yg x jauh... huhuhu.
Ntah-ntah orang kedah perlis x pernah tau kot... aku jer yg over... huhuhu.
Tapi xpe, kot ler nak relis tensen.




Nie nak balik, pegi tengahari, petang dalam kol 4 balik ler... tapi memang ramai orang yang naik bot.

Petang tue check in ler Sri Malaysia.
Adoi aiiii.

Pestime haku makan jerok asam boy....
Orang lain dah meloya aku baru nak makan... huhu. Sebab terjumpa kat bazar di pekan SP tue.
Sedap ek, 1 bekas tue 4.00 hengget jer.




Sambil-sambil tue kitorg cari barang sekolah kakak...
Erm kemain lagi nak cekolah ek...
Barang awak amani dah macam orang naik darjah 1 jer...
Pada hal tadika 5 tahun jek pon.


Reski dapat gak beli kain ela nak buat baju jd emcee.

No comments: