suria.karim.1@facebook.com

CINCALOK CINTA PEKASAM

Thursday 12 January 2017

ADA APA DENGAN HANKOOK, TAYAR BARU


ADA APA DENGAN HANKOOK...

Assalammualaikum... hi guys.

Michelin, Toyo, Continental… itu memang aku aimed dah lama walaupun ia hanya seketul TAYAR KERETA.

Sebenarnya tayar GoodYear yang kuda putih aku guna sekarang sudah berumur 3 tahun der. Niat di hati memang mahu menukarnya pada awal tahun depan, tapi apakan daya, kita hanya merancang namun allah jua yang menentukan segalanya.

Alhamdulilah hari ini aku mencipta sejarah baru untuk kuda putih ini dengan memakaikan ia kasut baharu bernama HANKOOK!!! Sejak 2 3 hari yang lalu, si kanan belakang selalu sajer buat perangai dengan mengempiskan dirinya… hari hari aku g pam… eheh eh pam punya pam still sama kempisnya, lalu tidak sanggup aku lihat penderitaannya, aku singgah di kedai tayar untuk buat checkup terhadapnya, rupa-rupanya dia bocor terok lagi parah kerana kerap ditampal oleh suamiku hingga kembong jadinya.

Aku dinasihati utk menukarkannya secepat mungkin… ya aku harus. Bila tiba masanya, runsing aku di buatnya samada mahu menukar sekali 2 atau 4? Bila dipikirin balik, erm aku dah ler selalu travel jejauh… perlis melaka penang perlis plak tu… argh!!!! Payah sangat baik aku tukau sekali 4 la kan sonang.

Tanpa berlengah berlari aku kekedai tayar… Tanya punya Tanya owner nak bagi aku pakai tayar HANKOOK sebiji RM 130… x 4 =RM 520.00 pastu trade in plak 2 tayar lama RM 40.00… pastu tukaq plak absorber mounting sepasang RM122.00 pastu tukaq nat pam tayar 4 biji RM20.00. Total aku habis lbih kurang RM620.00 pada hari tu. Tapi hatiku girang sukar di gambarkan dengan kata-kata… mmg padu jer rasa bila drive… barang baru ler katakan…

Alhamdulillah semuanya ok, ini tahun ke 7 viva ni hidup ngan aku… servis pon masih di perodua beb… Nampak tak yang aku betol-betol jaga viva aku nie…Inshaa allah ada reski abis jer bayau viva nie, aku plan nak angkat family car.

Tapi kadang aku tukau tukau pikiran plak... eh dari aku beli kete baru... baek aku bagi mak aku setiap bulan... boleh dak saadiah tue bejalan jer... tak gituuuuuu!!!?

No comments: