suria.karim.1@facebook.com

CINCALOK CINTA PEKASAM

Monday 21 November 2016

AMANI CEMERLANG DI SEKOLAH

^ASSALAMUALAIKUM^

Dulu, aku selalu terpikir, agaknya bila anak kita nie dah besau, dia akn jadi ape ek?
Dia berjaya ke tak?
Cam ner besok dia keje jadi ape ek?

Yela kitakan ummi dia, opcoz otak kita nie memacam pikir, tol tak?
Dulu masa memula aku hantar dia g tabika, hati aku memang x tenang, memacam aku pikir dia kat sekolah cam ner. Tapi kita nie kan memang dalam hidup kita akan lalui fasa yang telah ditentukan...
So lama-lama aku x risau dah sebab aku tau budak-budak nie dia akan jd elok selepas dua minggu.

Sekarang memang trend ada hari graduasi ek kat tabika. Aku tengaok kemain lagi dalam pesbok mak pak g hari graduasi anak, termasuk ler aku ngan laki aku... huhu sanggup aku amik cuti weh.

Sebab tahun lepas aku termis sebab aku baru bertugas di WPKL... so x leh cuti selama 28 hari. Maka terlepas moment tu.

Jadi untuk tahun nie memang aku xmao terlepas sebab tahun nie last kakak sekolah tadika, tahun depan nak masuk darjah 1 weh.

Aku cam biasa g 4 beranak. Selepas terima sijil graduasi tu aku terkejut sebab kakak terpilih untuk anugerah pelajar cemerlang... eh knp aku baru tau ek.
So aku pon macam heran ler sikit, eh eh anak aku terpilih ker?
Atas dasar ape ek?
Memang 1 tabika tu hanya 2 atau 3 org saja yang terpilih dan alhamdulillah kakak terpilih. 
Sungguh aku bersyukur, dan pas majlis tu aku g jumpa teacher dia sendiri tanya kriteria cemerlang dipilih berdasarkan ape?
Dan baru aku tau yang kakak nie sangat bagi komitmen setiap apa yg teacher bagi arahan. Mudah dan aktif dalam koku.
Syukur sangat, sebab anak kita dalam keadaan yang aku rasa inshaa allah boleh dibentuk.
Sebagai ummi aku x pernah harapkan ape2 dari kakak... sebab aku selalu pikir eh kakak kan kecik lagi...
Dan inilah cabaran aku sebagai seorang ummi yang aku harus dan perlus mendidik anak sebaik mungkin. Aku perlu bijak dan inshaa allah aku yakin aku, suami dan ank-anak aku akan berjaya dunia dan akhirat MU.
 
 
 Kakak terpilih, dengan kawan baek dia. Dapat jugak beg sekolah.

 
 Ngan adik jibriel. Dia memang rapat sebab dua beradik jer kan.
 

Kitorg 4 beranak.
Tak sangka kitorg dah ada anak yang sedang membesar.

 
 Nie amik sijil graduasi.

No comments: