suria.karim.1@facebook.com

CINCALOK CINTA PEKASAM

Monday 21 November 2016

NUR IMAN AMANI 6

^ASSALAMUALAIKUM^

Sekejap sungguh masa berlalu, sedau tak sedau anak aku yang sulung, dak kakak dah pon masuk umur 6 tahun... padahal aku rasa eh aku baru jek beranakkan dia kat spital besau melaka... masa tu mak ngan ayah aku ada sekali... sebab nak sambut cucu sulung dalam keturunan dak karim...

Tetiba aku rasa eh kenape lah masa ni kejap nau ek... besau dah kakak... untuk besday dia kali nie memang aku dah dua tahun x berapa nak celebrate & bagi adiah... sebab laki aku dah bagi aku rasa aku x payah bagi dah... jimat pon jimat... tapi aku pikir kakak kecilk lagi, so xtau apa ertinya adiah... tp lain ler ummi dia... kalu adiah xdak memang perang dunia ke-3 akan meletus selama 30 hari.

Jadinya aku bersyukur dengan kehadiran puteri sulung aku ini. Cuma sekarang aku nampak yang sikapnya banyak berubah.
Ntah mungkin perasaan aku sebagai ummi, opcoz kita tau anak kita kan.
Jadi pada besday kakak yang ke-6 tahun ini, apa yang ummi & ayah buat hanya beli kek, beli adiah beg sekolah dan bawak tok, ngah ton & ngah din g makan seafood kt kola perlis... 

Sebagai ummi, tiada apa yang ummi mahukan dari seorang zuriat... ummi hanya doakan yang terbaik buat anak ummi. Apa jua yang berlaku biarlah ummi ada di sisi kamu sayang. Alhamdulillah, inshaa allah kamu akan sentiasa baik di dunia & akhirat.
Ummi kagum dengan awak, sekarang dah pandai jaga adik.

 
 Ini keluarga mentu di perlis. Aku kahwin dengan anak bongsu. Dan aku sayang family ini.

 

No comments: