suria.karim.1@facebook.com

CINCALOK CINTA PEKASAM

Thursday 18 July 2013

KUCING TERSANGKUT DI BONET DEPAN KERETA

^ASSALAMUALAIKUM^
 
Al-kisahnya... "TROUMA SEEKOR KUCING"...
 
Semalam kan, sedang saya memandu...
Tetiba... terdengau bunyi kucing ber "meow meow meow"...
Saya toleh kanan, toleh kiri tapi xder ape pong...?
So saya buat do no jer ler.
 
Kereta tengah bergerak ni... tapi saya masih lagi dengau bunyi kucing.
Heran n cuak tu...
Bila kala pulak dalam kete ni kucing masuk..?
Ish musykil la plak?
 
Pastu sampai jer kat umah kan...
Terus saya bukak bonet depan...
Dannnnnn sahhhhh.!!!
Ada seekor kucing masuk dan tersepit kat bawah enjin tu.
 
Haru giler, saya amik payung kuis-kuis suh dia kuar tapi dia macam xnak kuar jer pong...
Sempat saya g cimb bank untuk buat cimb clikcs... haha.
 
Dah tu kan...
Balik jer opis saya mintak la tulun badis a.k.a abg ajis ejas...
Camna nak kuarkan kucing tu...
Tapi malangnya usaha kami gagal dan buntu... *aptb*.
 
Maka, terus panggil JPAM...
 Giler ah, xpernah seumur hidup bila time kecemasan panggil JPAM bagai.
Ingatkan nak panggil bomba sekali tapi lain kali ler...
 
Saksikan detik-detik cemas berikut... uhuhu.
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
Mula-mula kejadian...
Datang si penyelamat yang tidak bertauliah sedang merisik-risik dan mencari jalan bagaimana harus mengeluarkan mangsa tersebut.
(Dah macam bagi taklimat tukang jual kereta jer gua nengok... haha)
 
Akibat terlalu lama hingga bakal menyebabkan kematian kerana masa berunding yang panjang...
Maka, kami panggil JPAM...
  
 
 
 
  
  
 
 Apa ek si bery a.k.a sabariah baju pink tu buat... ooooo sedang membantu abg JPAM...
Tapi abg syed tu dok keje ngintai apa ek?

 Mak ai dah macam samseng kampung dusun si sarip doll la gua nengok lu abg syed... haha.
Sebenarnya abg syed nie dia takot kucing, pastu dia pakai spec hitam sebab dia nie bukan boleh nengok benda-benda tragis gitu... mudah terusik dan menitiskan air mata...
haha(iklan jer pon)


Kemain ramai tukang tengok... 

 Dan ini penyelamat sebenar berbaju oren...
Bukan yang betolkan seluar tu yer...
Maklumlah pose kan... ada longgar sikit itu seluau...
 
DAN INI DIA... SI KUCING ITU
 
TARA
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
 
  
 Ini lah dia mangsa dan bahan yang buat saya susah hati... wuaaaa!!!
Kesia kat dia.
 
 
 
P/S : Sempena bulan ramdhan ni, memang hati masing-masing mudah terusik... nyawa binatang pon berharga bila dalam kecemasan. Erm kredit to aswad yang belikan makanan kucing...

1 comment:

mama_onie said...

So apa kesudahan si meow tu? Kucing siapa? dan siapa yang jaga dia skrg?