suria.karim.1@facebook.com

CINCALOK CINTA PEKASAM

Wednesday 20 March 2013

TAK SABAU NAK G SEKOLAH

^ASSALAMUALAIKUM^
 
Salah "10" sebab...
kenapa saya selalu "punch kad merah"...
adalah kerana terpaksa layan karenah anak setiap pagi(macam anak 14 jek).
 
Bila angin sentap diorang dating...
tengah sibuk kita nak cepat...
time tu lerrr sibuk ler diorang bangun.
Belum apa-apa yang sorang si kakak da cari makcik tau.
 
Ummi ummi ummi, sambil berkain batik berlari-lari anak...
makcik dapatkan dia supaya dia x nangis pagi-pagi morning tu.
 
Pastu tanya kita. ummi nak p mana?
Wah tau tau jer ummi dia nak hilang ek...
nie lah budak zaman sekarang kan kan kan.
 
Ai pun bagi ler tau...
yang ummi nak g keje beli susu dengan pampers.
Dia pun angguk-angguk, paham ler tu kot.
 
Jadi cara untuk saya terus bersiap dan x lewat uhuhu.
Dengan umpan dia ikut pakngah eh antau abg eh g sekolah hahaha.
Selamat ceq... no no no...
 
 
Si kakak sangat obsess dengan seluau "TREK-SUIT".
Pagi petang siang malam nak pakai trek,
bila Nampak saya pakai seluau jeans pun, dia nak gak ikut kita pakai...
adusss macam hal daaaa.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Si kakak dan adik memang bab kata g sekolah...
dengan automatic diorang akan amik beg sekolah dan terus ke luau...
saya rasa diorang  seronok dengan perkataan "SEKOLAH" walaupun tidak atau apa sebenarnya yang ada di sekolah.
Dan kami belum lagi bersedia untuk hantar mereka,
kerana biarlah buat masa sekarang,
diorang dijaga oleh pengasuh/makngah nya.
 
Tapi bila umur 4 tahun...
insyaallah kami akan cari sekolah yang terbaik untuk mereka.
Pada saya, saya mahu mereka berkembang seperti kanak-kanak lain.
Tidak hanya bangun tido dan mengadap benda yang sama selalu.
Bila tiba waktu itu, saya mahu anak saya mengadap pula benda baru yang lebih baik.
Insyaallah bila kami menetap di rumah sendiri di kangar.
Segala perancangan diharap dapat berjalan dengan baik.
Didik anak dengan acuan sendiri.
Itu adalah sebahagian dari harapan saya yang inginkan yang terbaik untuk anak-anak.
 
 
 
P/S : Teringin nak hantar anak-anak ke "smart reader kids". Insyaallah...
 
 
 

No comments: