suria.karim.1@facebook.com

CINCALOK CINTA PEKASAM

Monday 28 January 2013

PERBELANJAAN ANAK-ANAK

^ASSALAMUALAIKUM^
 
Esok gaji(tipu jer, baru jer lepas tau x?)
  
Setiap kali gaji, banyak benda yang kita nak kene beli kan? Walaupun sebenarnya bukan keperluan, tapi hanya kehendak semata.
 
Kalau dalam situasi saya sekarang, perkara utama adalah keperluan anak-anak. Sebab saya sedang lalui fasa ini adalah kerana anak-anak saya sedang membesar. Mungkin 5 tahun akan datang dalam fasa yang berbeza pula.
 
Kalau dihitung pada zaman masa saya kecik-kecik, agak-agak saya pakai pampers x?... saya minum susu tepung x?... saya guna wet tisu x?... Mula ler pikior macam-macam... itu tidak termasuk bayau pengasuh dan lain-lain benda. Tapi apa pun kami seronok sebab tahu dimana duit itu mengalir laju...
 
Ker zaman sekarang jer kene ada benda alah tu semua?
 
 Pampers 3bundle x 2orang xrm32.90 =?
Easy pant tu untuk berjalan jer, senang... x payah nak baring-baring kalau salin kat luau.
Tapi start bulan ni tukau da... guna yang paling murah jer... kejam!!!
 
Susu jibriel. Sebulan 6 @ 7 kotak x rm40.90=?
susu x buleh tukau...

Susu kakak. Sebulan 5 @ 6 kotak.
tapi nape kat siam murah ek?


Basuh botol...

Biskut untuk belum ada gigi... khas buat M.J.I

Sabun khas anak-anak...


Botol+puting

Sesekali kene ada baju baru... belum lagi kasut seluau bagai... ermmm...

Banyak sebenarnya keperluan anak, cuma kita sebagai penjaga perlu juga pikirkan tentang "keselamatan dan kesihatan"... jangan tertinggal plak... maklumlah sekarang musim  kejap okey kejap x... ikut angin jer... jadi "cool fever" memang + mesti + wajib ada dalam stok.



P/S : Setahun sekali mengadap keperluan sekolah...

 

1 comment:

Unknown said...

haah...nielah antara belanja2 yg wajib tiap2 bulan kannn...huhu...dah xleh lari...wajib beli...

salam kenal..ila follow sini =)