suria.karim.1@facebook.com

CINCALOK CINTA PEKASAM

Tuesday, 2 September 2014

KERJA DI HARI MERDEKA 57

^ASSALAMUALAIKUM^

"MALAYSIA... DI SINI LAHIRNYA SEBUAH CINTA"...
"YANG KEKAL ABADI & SEJATI"...
57-2014.

I am Suria Karim.
From Jabatan Penerangan Malaysia, Negeri Perlis.

Yer... 57 tahun kita merdeka...
Indah jer rasa, bila kita jadi anak yang merdeka...
Kadang-kadang pernah tak kita tanya?
Eh apa yang dah aku sumbang pada negara aku ek?
Serius rasanya x der kot...
Mengundi pon x tunaikan... hah pe cita tue?... huhuhu...

Seperti biasa ini kali ke-2 makcik suria kau nie jadi emcee...
Tapi kali nie berganti orang lah jugak...
Dj zali & kak siti...

Maka kitorg ber-4 ler... Dj zali, cikgu yaakob, cikgu siti & kak suria kau yang anggun jelita nie.
Host by Jab. Perpaduan...
2 tahun berturut diorg handle...
Pengarah diorang pon sporting giler tue...
Siap belikan pizza hut lagi bg kitorg mencekik...
Pengarah korang hado?...

P.A sistem pon geng swasta yang pasang...
Memang tip top ler beb, sebab tue org spital komplen... huhuhu... katanya bising... ye x ye jugak... abis xkan perarakkan merdeka nak main bisik2 je kot... gua pon pening... aca ner tu beb.

Korang kalu keje sendiri boleh ler main cover2 xnak bagi bising bagai, tapi nie keje reramai beb... melibatkan banyak team... tambah-tambah ngan tentera... sekali panglima dia pandang ko jer... ko dah rasa nak terkencing, belum lagi ko kene tengking.
Gua rasa kan kalu lu kene tengking... lu dari lu gemok leh jadi lidi beb...
Dari lu putih lu leh jadi arang beb...
Dari lu pendek lu leh tinggi beb... hah itu penangan kalu lu keje ngan tentera.
So diorang bukan kira bising, malu atau jaga perasaan.
Gua memang serik, keje ngan tentera jangan memain. Ok.
Ini pengalaman.
Dari ai keje kat negeri sembilan...
Sehingga berpindah ke negeri perlis nie.
Atleast ada gak sumbangan utk berkhidmat di hari merdeka.


Pepagi ai sampai... wah, siap ader air milo lagi der...

Kacang & gula-gula pon ader... ok ini namanya penambah baikan.

Sebenarnya bila kita berpakaian seragam celoreng, hanya tudung berwarna hitam dan biru gelap sahaja yang dibenarkan, tapi ai main belasah jek beb... sebab xder org sponsor pong. Erk.
Jadi ada pegawai dia tegur... "su, tudung kene kaler gelap. Bukan kaler koko".
Ohh yeker... tula kan, patut urus setia kene sponsor nie...
Boleh jawap gitu..?









Korang pernah sambil jadi emcee sambil mencekik pizza..?
Hah x pernah kan kan kan.

Kakiku sakit kerna boot ini yang sangat keras dan...

Siapa pon kita, kita mesti jaga negara ini dengan sebaik mungkin.
Bukan untuk kita, tetapi "kelangsungan dan kesinambungan" anak cucu cicit oneng kita hingga ke titisan yang terakhir.




1 comment:

GSPI JHR said...

Wah...hebatnya Suria....jadi pengacara dengan pakaian seragam tentera...tahniah suria...anda memang hebat.