suria.karim.1@facebook.com

CINCALOK CINTA PEKASAM

Wednesday 15 January 2014

TIME KAKAK LIPAT BAJU

^ASSALAMUALAIKUM^

Saya ada baca 1 buku tentang kualiti time bersama anak-anak.
Saya pernah cuba tapi adakalanya buat saya makin tensiiiii...

Tips dia gini:-
Saya melipat baju apabila menemani anak menonton tv berbentuk akademik.
Sambil-sambil itu kerja rumah saya dapat diselesaikan. Ini lah cara "SERAMPANG DUA MATA".
Maksudnya buat kerja dalam satu masa.
Okey, itu kata BELIAU dalam buku tersebut.

Dan sebenarnya memang dah lama ai praktik ken.
Tapi sebenarnya keadaan kita memang x same dan x serupa weh.
Time ummi dia nak lipat baju time nie ler dia sibuk kacau.
Last-last tau ape sudahnya.
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
Saya terus simpan x jadi lipat.
Hanya dok termenung jer sambil masukkan semula dalam bakol.
Last-last tok dia yang lipat...
Ntah bila kala tok dia lipat saya pon xtau.
Jadi nampak sangat yang saya ni x buat koje umah ken.
Sampai lipat baju anak pon... tau-tau dah terlipat... huhuhu x peliks ke?
Tima kaseh tok sebab selalu tulung ummi yang x berkesempatan melipat-lipat baju... ahaks.

JOM NENGOK GAYA SEORANG PAKAR PELIPAT BAJU...

Baikyah, muya-muya tite bentangkan baju atais yantai.

Pahstu tite komot-komotkan dhiya.


Pastu celuaq jinnnn tite letak kat atais pehe.



v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

Ini sudohnyer...
Bergentel-gentel daaaa...
Macam comel jer ken.

Mau x penin ummi dia kene ler buat koje 2 3 kali lipat balik...
Adussss dah nama pun anak dara ken...
Acaner nak buat tu ek?



P/S: Sib baik ada peneman a.k.a kawan... x ler boring sangat dok kat cini... tu la kan...



No comments: