suria.karim.1@facebook.com

CINCALOK CINTA PEKASAM

Wednesday, 20 November 2013

"3" UNTUK NUR IMAN AMANI

^ASSALAMUALAIKUM^

SELAMAT HARI LAHIR NUR IMAN AMANI BINTI ANUAR.
19.11.2010.
HOSPITAL BESAU MELAKA.

Diam x diam, sungguh x dijangka dak amani sudah 3 tahun...
Eh kejap nau masa tu berjalan ek...
Padahal rasa cam semalam jer beranakkan dia kat sepital melaka...
Rasa cam semalam jer baru pas pantang... rasa baru jer pas nyusukan dia...
Erm amani ooooooo amani.

Makin besau macam-macam peel dia.
Sebagai ummi yang paling ketara sekali yang saya nampak...
"dia memang garang... cengih" giler tu.
Suka bertanya..?
Banyak ragam yang buat ummi hilang sabau.
Paling geram, dia suka sangat pakai baju dan seluar jeans yang sama...
Siang malam pagi petang dia nak pakai baju "tshirt & treksuit" yang dia suka tue sampai ummi sorokkan bawah katil... haha.

Bab bergaduh ngan adik jangan cakap ler, dia jer nak menang tapi adakala dia sangat perihatin.
Nak-nak bila orang usik atau buat adik dia.
Dia akan protect abis-abisan.
Jangan cari pasal okey ngan kakok yer.
Keturunan Hang Tuah dalam darah ada yer... huhuhu.

Dan perkara yang paling saya suka ngan kakak ni ialah... bila waktu saya marah dia.
Ayat yang buat saya sejuk... "ummmmm mmiii(sambil nangis-nangis) nak amin(nak salam),
"ummmm miiii nak cium"... "ummiii jangan marah kakok"... dan "ummmii pandanglah kakak(sambil usik dagu saya suh pandang dia)".
Sungguh ayat dia buat saya sejuk jer, kadang saya dengki jer buat-buat x dengau.
Mungkin dia tahu silap dia tapi dia masih boleh minta maaf dan nakkan respon dari saya.

Dan masuk umur 3 tahun nie tiada apa yang saya buatkan untuk dia.
Juz celebrate yang biasa-biasa jer untuk dia rasa hepy.
Hadiah pun yang biasa jek.
Sama bulan ngan ayah dia.
Aca 10, amani 19.
Paklong melaka 18.11 kalau x silap.


Hadiah gelongsor mainan.
RM150.00.

Pagi-pagi saya nak tangkap gambau ori kononya.
Muka kakak umur 3 tahun genap.
Yang baru bangun tido.

Terus saya bagi hadiah kat kakak.
Suka dia.

Rambutnya yang masih ooooooo.
X pernah potong kecuali masa qiqah dolu.

Jibriel tersangkut coz dia masih x pandai dan penakot sebenarnya.


Beli kek.
pastu makan kat SHALA PIZZA.
Baru buka.
Owner orang melayu.



X sangka yang saya ada sepasang anak yang sihat.
Macam kembar pun ada.
Yela umur kakak 1tahun 2bulan tetiba ada adik pulokkk.

Jibriel.
Dahi jendol, telinga capang, kepala besau, tangan pun besau.
Sekali lempang orang kang berdamau jer... haha.


Tok n makngah yang mengasuh kakak & adik.
Yang abang-abang tukang menyakat jer kerja haha.




P/S: Untuk Puan Rohaidawati Husin juga yang berumur 33tahun. Rindu pada akak. Semoga akak hidup bahagia dan sihat sentiasa bersama suami serta anak-anak. Coz akak orang yang baik hati.


2 comments:

syazai86 said...

hepi besday nur iman amani....3 untuk kami juga.....anniversary ke3 untuk kami.....tp 20.11.2010.....

AMANI JIBRIEL said...

Tima kaseh untie sya... hehe moga untie n family epy celalu naaaaa....