suria.karim.1@facebook.com

CINCALOK CINTA PEKASAM

Monday 6 May 2013

TAHNIAH BARISAN NASIONAL... KERAJAAN YANG TERBAIK

^ASSALAMUALAIKUM^
 
Tahniah kepada kerajaan "BARISAN NASIONAL/UMNO".
(Kalau PR menang, makcik ucap tahniah juga ler)
 
Saya... sebagai rakyat "Malaysia"... dengau x?
Ulang lagi sekali... "SAYA SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA" ingin mengucapkan tahniah kepada "BN/UMNO" diatas kemenangan untuk terus memerintah negara.
Saya seorang rakyat "marhain" mahukan kerajaan yang dapat
"membentuk keamanan dan mengekalkan ekonomi serta kestabilan Negara".
  
Tidak kira siapa pun yang memerintah, saya tetap terima dengan hati yang terbuka. Kerana saya "bangsa" yang "sedau diri"... sejak lahir semuanya kerajaan yang sediakan. "Hospital kerajaan, sekolah kerajaan, Infrustruktur kerajaan, kerja pun dengan kerajaan dan duit rezki tu ler penyambung hidup"...
Benar, rezki itu datang dari ALLAH, tetapi kita sebagai manusia yang perlu berusaha untuk mendapatkannya samada "lebih atau kurang" "mengikut jalan yang lurus".
  
Apa jua fahaman kita, silaturrahim harus dijaga agar kekal terjalin.
Saya pilih keamanan, bukan untuk diri sendiri tetapi untuk
"anak-anak dan cucu oneng" saya nanti.
  
Saya akan sokong siapa jua "Perdana Menteri"
walaupun mungkin dari "Ultra Kiasu"DAP ler" (terima kerana tiada pilihan dan terpaksa)(kuasa rakyat).
  
Kerana apa? Kerana itu adalah kehendak rakyat. Kalau saya tidak sokong,
di Negara mana kelak saya akan "dicampakkan atau dihalau".
Adakah di "Bangladesh, Nepal... atau Indunesia" atau Siam"... oooh tidakkkkkkk!!!.
  
Cuma saya ingin memberi cadangan kepada mereka yang suka
"menghina kutuk dan maki hamun kerajaan yang mana manusia-manusia ini "BEKERJA DAN BERKHIDMAT" dalam kerajaan.
Apakata kita mulakan langkah ini.
1.) Isi borang berhenti kerja.
2.) Kita jadi usahawan dengan cara bekerja sendiri/berniaga. Tapi modal pun cari sendiri ler beb. Jangan pulak g pinjam "tekun" atau "mara" bagai. Banyak cantik muka korang. X pun kita pinjam "AH LONG". Ada Brani bro..?
  
Bukan apa, setiap "25hb" kita ler org pertama yang "tercongok" depan ATM
nak cucuk duit gaji hasil dari "berkhidmat dalam kerajaan"... dapat jer gaji kata ler dalam "rm1700"... Pegang jer duit, mulalah buat agihan.
 
Contoh yer "erm rm300 bayau pengasuh anak,
rm200 susu anak, pampers rm150...
duit minyak, makan, bayau hutang kete rumah ptptn bagai dah rm1000" lebih.
Tau x duit tu sebenarnya majikan yang korang kutuk tu lerrrrrrr.
Lihat pada diri... dimana duit itu mengalir...
dan toleh ker belakang...siapa yang beri...
sudah tentu orang yang kita kutuk dan hina tu kan,
kita pikir apa kesannya di kemudian hari...
 
Tapi lain ler kalau kerajaan yg korang kutuk tapi yang bayau tu parti yang korang sokong... baru ler "ngam hoi"!!!
  
Ada org kata tu semua duit rakyat... sungguh selama saya hidup 29 tahun...
satu sen saya x bayau ape2 pun kepada kerajaan.
Mesti korang x percaya kan? Tapi yang herannya kerajaan bagi macam-macam kat den... "bia boto ekau nie, humangaiii".
 
Jadi itu hanya cadangan dari saya orang biasa yang tidak mempunyai kuasa.
Kerana ramai sangat di luar sana menunggu panggilan untuk bekerja dengan kerajaan. Kalau korang berhenti dengan cara bermaruah, saya yakin dan PASti hidup korang akan diberkati kerana tiada lagi kata-kata nista kepada majikan.
 
Sama-sama kita mengingati antara satu sama lain.
 
 Fahaman mana yang kita pilih x salah pun,
tapi jangan melampau sangat kata mengata parti lain.
 
 
 
 
P/S : Yang pasti DAP leading... tahniah yer pakatan lain... kita akan teruskan perjuangan untuk kemenangan mereka... uuupppssss...

No comments: