suria.karim.1@facebook.com

CINCALOK CINTA PEKASAM

Thursday 14 February 2013

MUHAMMAD JIBRIEL IMAN 1 TAHUN GENAP

^ASSALAMUALAIKUM^

  
SELAMAT HARI LAHIR MUHAMMAD JIBRIEL IMAN BIN ANUAR
12.2.2013 / 1 TAHUN
 
Saya happy sangat. Sebab anak lelaki saya sudah pun 1 tahun. Terasa masa cepat berlalu ler. Pejam celik pejam celik... eh eh... cepat nau anak ummi besau yer.
 
Ish ish ish bila diingatkan balik masa saya mengandungkan M.J.I... terasa banyak sangat ujian buat saya. Dan betapa sakitnya mahu melahirkan anak lelaki ini... betul kata orang, beranakan anak perempuan lebih senang dari beranakan anak lelaki... ya... benar sungguh... terasa berbeza.
 
Saya dipaksa meneran sekuat hati, duduk wad selama 5 hari kerana M.J.I G6PD, kemudian kulit kepala berkerak tebal dan berbau, pastu bahu dan lengan keluar cecair seperti bernanah... dengan jaundis sampai kene duduk bawah lampu... uhhhh... sangat berat dugaan yang ditanggung jibriel.
 
Tetapi itu semua telah lama berlaku tau. Sekarang jibriel makin sihat dan lincah... alhamdulillah... suka hati saya. Terasa bahagia ada sepasang anak yang masih kecil dan rapat... walaupun saya terasa penat... tapi saya tau bila mereka besau... saya akan senang nanti.
 
12.2.13 hari lahirnya. Seperti kanak-kanak lain, hari lahir tentu disambut meriah. Yang hover terlebih adalah mak bapa. Sebab berbulan-bulan fikir dan plan party hari lahir untuk anak kesayangan.
 
Tapi pada saya, saya raikan hari lahir anak-anak dengan cara yang paling simple. Untuk N.I.A dan M.J.I… tiada persiapan untuk buat besday party, tempahan kek, godist  dan jemputan. Yang ada hanya simple planning untuk kami sambut dan raikan 4 beranak. Untuk Muhammad Jibriel Iman yang kali pertama memasuki usia setahun. Seperti biasa saya akan beli kek, makan diluar dan bagi hadiah. Simple bukan?
 
Pemilihan Hadiah:-
Saya tidak akan beri hadiah yang merapu dan mahal, tetapi sebaik mungkin saya berikan hadiah yang boleh mendatangkan faedah untuk anak-anak.

Apa yang saya bagi adalah "TABUNG". Jadilah daripada tiada langsung kan kan kan? Macam kakak tahun lepas saya tabung juga... setiap hari dia akan masukan duit dalam tabung dan saya ajau kakak "duit macuk tabung sebab kakak nak g kolah, nak macuk u... nak jadi tor(doktor)". Jadi segala duit yang kakak jumpa automatik akan masuk dalam tabung, tak kiralah duit sapa pun... hahaha.
 
Maka, tabunglah jadi pilihan untuk M.J.I... tue jer ummi mampu dan suka... Jom kita nengok gambau masa 12.2.13... sayang sekali besday boy demam lagi. Cian dia.

 
 Rambut jibriel panjang tau, tapi asyik demam jer... terus bawak g potong... tapi best lagi kalau atuk melaka yang potongkan... wua wua...
  
 

Serius saya x suke nengok jibriel botak... coz nampak cam budak nakal... tapi lega coz nampak kemas...

 

 
Anak saya yang paling manja dan suka sangat berkepit... adoiyaiiiii...
 

 
 
  
 
  
Anak dara ini memang jenis kuat makan...
 
 
 
  
Ish saya memang geram denagn budak sorang yang cukup suka sangat pakai selipar tat sing tue... dah hilang sebelah pon dia nangis2 nak pakai juga sampai sanggup pakai sebelah lain... adoiyaiii si kakak...
 


P/S : Happy Anniversary juga untuk adik saya Nas dan Ain. Masa sanding rumah perempuan saya sibuk bersalin di hospital yer... Untuk mak dan ayah juga sama tarikh nikah... masa nie dapat menantu dan cucu ke2 sekaligus... datang bergolek daaaa... 

No comments: